سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کمیته عفاف و حجاب دانشگاه

تشکیل کمیته عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد ورامین – پیشوا

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا از تشکیل کمیته عفاف و حجاب در این واحد دانشگاهی خبر داد.

دکتر حسینعلی شیبانی که به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین سخن می گفت، ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان و ایام اسارت اهل بیت علهم السلام افزود: عاشورا و شهادت سیدالشهدا(ع) درس آزادگی و آزاد مردی به ما می دهد.

وی تصریح کرد: وقتی یک گروه کوچک فلسطینی اسراییل را با آن هم ادعا به زانو در می آورد چیزی جز درس های عاشورا و کربلا نیست، اما درس دوم قیام امام حسین(ع) درس پیروی از امامت و ولایت است، به همین انقلاب اسلامی ایران نگاه کنید، اگر پیروی از ولایت نبود دشمن بارها انقلاب ما را ساقط می کرد.

شیبانی با اشاره به دشمنی های استکبار با انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن همواره خواسته بین مردم ما و انقلاب جدایی بیاندازد اما شکست خورده است، دلیل این شکست بی برنامگی آنها نبوده، دلیل آن این است که پیروی از ولایت جزو آموزه های دینی ما و درس های عاشوراست.

وی گفت: دسیسه های مختلف کردند،جنگ راه انداختند، تحریم کردند، شبیخون فرهنگی زدند تا مردم دست از حمایت خود از ولایت بردارند اما در سفر اخیر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی استقبال عظیم مردم پس از 30 سال نشان دهنده شکست طرح های دشمن بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا در ادامه، روز دانشجو را مورد اشاره قرار داده و تأکید کرد: در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می ‏آید که با اعلام خبر  ورود معاون رئیس جمهور وقت امریکا دانشجویان همیشه بیدار ایرانی در 16 آذر سال 32 در دانشگاه تهران دست به اعتراض زدند که فریاد آن اعتراض به حق آنها توسط گلوله های رژیم خاموش شد.

وی اظهار داشت: سه تن از آن عزیزان به شهادت رسیدند و همین شهادت سبب آغاز جنبش دانشجویی شد که هنوز هم ادامه دارد،جنبش دانشجویی بعدها حرکتهای بسیار بزرگی آفرید، جنبش دانشجویی پیش از انقلاب و نیز پس از پیروزی انقلاب در تمام عرصه ها در کنار امام(ره) و انقلاب ایستاد، تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) نقطه عطفی در این جنبش بود.

دانشجویان امروز هم در کنار رهبری برای دفاع از نظام و مبارزه با استکبار ایستاده اند

سخنران قبل از خطبه های امروز نماز جمعه ورامین با بیان اینکه دانشجویان امروز هم در کنار رهبری برای دفاع از نظام و مبارزه با استکبار ایستاده اند گفت: همین دانشجوها با دستاوردهای علمی و تکنولوژیکی خود زمینه شکستن تحریم ها و خودکفایی کشور را فراهم آوردند.

وی سپس دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از دستاوردهای ارزشی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: دانشگاه آزاد که امروز با بیش از 400 واحد دانشگاهی بزرگترین دانشگاه جهان اسلام است جزو افتخارات انقلاب است،نهادی انقلابی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی سپس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا را مورد اشاره قرار داد و گفت: در 7 مرداد 1364 با 35 دانشجو در میدان امام حسین(ع) ورامین دانشگاه راه اندازی شد و اکنون بیش از 14 هزار دانشجو دارد که حدود 400 تن از آنها فرزندان شهدا و جانبازان هستند و این باعث افتخار ماست، دانشگاه آزاد ورامین – پیشوا دو شهید به نام های ولی الله قمی و علی هداوند خانی دارد.

این مسئول اضافه کرد: این دانشگاه امروز در آستانه جامع شدن دارای 5دانشکده کشاورزی، مامایی و پرستاری ، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه وعلوم زیستی می باشد که در این 5 دانشکده بیش از 86 رشته درسی در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد؛ این واحد دارای 450نفر کارمند بوده واعضای هیئت علمی و حق التدریس این واحد با 2183نفر عضو و 150هکتار زمین و فضاهای آموزشی وپژوهشی واحد ورامین – پیشوا را در زمره بهترین واحد های دانشگاهی کشور قرار داده است.

وی تعداد مقالاتISI   دانشگاه را 191 عنوان و تعداد اختراعات را 30 اختراع دانست و در پایان از تشکیل کمیته عفاف و حجاب در این واحد دانشگاهی خبر داد و افزود: این کمیته در آینده ای نزدیک تشکیل می شود و به طور تخصصی در جهت ترویج عفاف و حجاب عمل خواهد نمود، ما به خوبی مطالبات مردم مذهبی شهرستان های ورامین و پیشوا می دانیم و در جهت نیل به آنها از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود