سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همایش ولایتمداری

همایش ولایتمداری وبصیرت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین –پیشوا برگزار شد

حجت الاسلام صدیقی،امام جمعه موقت تهران وریاست دادگاه عالی قضات : مردم ورامین مصداق سوره حدید بوده ومسئولین به این مردم بدهکارند

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین -پیشوا، همزمان با یوم الله نهم دی ماه “همایش بصیرت و ولایتمداری” صبح شنبه 9/10/91 با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران ورئیس دادگاه عالی قضات ، آیت الله سید مرتضی محمودی نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین، ، محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین،رئیس اداره اطلاعات، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران، دکتر شیبانی ریاست دانشگاه واحد ورامین-پیشوا، سید احمد حسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین، عبادالله میرزایی مطلق رئیس دادگستری شهرستان ورامین، حجت الاسلام رستمی مدیر کل ارزشیابی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، فرماندهی انتظامی جنوبشرق استان تهران ،فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان، روسای دانشگاههای پیام نور وعلمی وکاربردی مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان،مدیران آموزش وپرورش ومسئولین حراست ادارات و جمع کثیری از دانشجویان وکارکنان واستادان دانشگاه و مردم شهید پرور ورامین در سالن همایشهای دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکترشیبانی ریاست دانشگاه ضمن خیر مقدم به حاضرین ، در خصوص یوم ا.. 9 دی وخروش مردم انقلابی در این روز تاریخی سخن گفت ، وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که اگر بصیرت نبود انسان ولو با نیت خوب گاهی در راه بد قدم می گذارد واینکه هرچه می توانید در افزایش بصیرت خوددر عمق بخشیدن به این بصیرت تلاش کنید و نگذارید دشمنان از بی بصیرتی عده ای استفاده کنند ، سخنان مبسوطی در این زمینه ایراد کرد.

ایشان ادامه داد: مردم در این روز بصیرت خود را به درستی اثبات کردند و نشان دادند که با تکیه به بصیرت می توان بر غبار فتنه فائق آمد و راه را به درستی تشخیص داد.

سپس حجت الاسلام رستمی ،مدیر کل ارزشیابی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی ، پیام دکتر مومن بالله معاون فرهنگی دانشگاه را قرائت نمود.

در قسمتی از این پیام آمده است : مردم انقلابی وشهر مذهبی ورامین در حماسه های مختلف از جمله 15 خرداد و حماسه 9 دی پیشگام بوده وآحاد مردم بویژه دانشجویان وجوانان با بصیرت کامل در حفظ وصیانت از ارزشهای انقلاب کوشیده اند.

وی گفت :جوانان ورامین برما حق ویژه ای دارند وبصیرت مردم ورامین تنها به 15 خرداد ورامین خلاصه نمی شود بلکه از انقلاب تا کنون پا پس ننهاده اند بلکه همیشه حضوری فعال در رخدادها داشته اند وحضور روحانیت معظم وبافت مذهبی منطقه این امر را دو چندان نموده است وخوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا از جمله واحد هایی است که از فعالیتهای فرهنگی وراهبردی

 

باتکیه بر فرهنگ نماز وعفاف وحجاب سرآمد بوده است

در ادامه مراسم حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در خصوص 9 دی سخنرانی نمود.

 حماسه 9 دی نتیجه ولایت مداری مردم ایران بود

امام جمعه موقت تهران گفت : حماسه عظیم نهم دی ماه سال 88، نتیجه ولایتمداری و دینداری واقعی مردم ایران بود

حجت الاسلام احمد صدیقی در همایش بصیرت و ولایتمداری در ورامین افزود: مردم ایران اسلامی در خلق حماسه نهم دی ماه ثابت کردند که در اطاعت از ولایت فقیه که همان اطاعت از خداوند متعال است، تردید نداشتند و همیشه در صحنه حاضر هستند

امام جمعه موقت تهران افزود: البته در مسئله بصیرت، اساسی ترین امر بصیرت ولایی است، بصیرتی که تنها نباید به شناخت مفهومی و ذهنی ختم شود بلکه باید به شناختی عملی در عمل به فرامین و دستورات ولایت فقیه منتهی شود.

وی اظهار کرد: مسایل سیاسی و مدیریتی از مهمترین و سرنوشت سازترین اموری است که سعادت دنیا و آخرت مردم را در پی خواهد داشت و خداوند اصلح ترین افراد را برای این امر انتخاب و مردم باید به این افراد عشق ورزیده و به آنها اعتقاد داشته باشند.

 صدیقی افزود: رهبری و ولایت باید چنان در روح و اندیشه افراد نفوذ کرده باشد که مردم بدون چون و چرا دستورات وی را پذیرفته و به آن عمل کنند.

 وی درباره جریان فتنه 88 گفت: فتنه سال 88 جریانی عادی نبود بلکه دشمنی عظیم و طراحی شده ای بود که می توان آن را با جنگ جمل مقایسه کرد.

 صدیقی ادامه داد: در فتنه 88 افرادی حضور داشتند که زیر عبای امام راحل رشد کرده بودند اما به دلیل بی بصیرتی در دشمنی با ولایت با دشمنان اسلام همراه شدند.

 امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: فتنه گران در این دوران تلاش داشتند مردم را از حقیقت گمراه کنند و با به میدان آوردن مردم به خواسته های خود که همان تضعیف نظام بود، دست یابند.

 وی گفت: زمانی که در جریان فتنه، پرده ها کنار رفت مشخص شد بحث تقلب در انتخابات تنها یک بهانه بود و فتنه گران فقط ولایت فقیه را هدف قرار داده بودند.

 وی افزود7: در جریان فتنه 88، قدرت خداوند و دست ولایت امام حسین(ع) خود را به درستی نشان داد و باعث شد مردم بتوانند بر فتنه غلبه پیدا کنند

 صدیقی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که باطن وجودی امام راحل در وجود مقام معظم رهبری تجلی پیدا کرده و ایشان توانسته اند با

رهبری و درایت بی بدیل خود که دوست و دشمن به آن معترف هستند، بر مشکلات فائق آیند و چهره دشمنان را نمایان سازند

خداوند متعال سنتهای واحدی دارد

حجت الاسلام کاظم صدیقی در این همایش طی سخنانی با اشاره به سنتهای الهی گفت: خداوند متعال سنتهای واحدی دارد و با قوانین واحد دنیا را اداره می کند، بزرگترین کهکشانهای عالم دور قطب واحدی می چرخند و مردم هم قطب واحد دارند؛ قطب مردم حضرت ولی الله الاعظم حجت ابن الحسن ارواحنا فداه است و امروز که در عصر غیبت بوده وجود رهبری عزیز به عنوان کسی که در غیبت و به نیابت از امام عصر(عج) پرچم مدیریت امت را بر عهده دارد، قطب محسوب می شود.

وی افزود: اطاعت از رهبری اطاعت از شخص امام زمان(عج) و مخالفت با ایشان مخالفت با امام عصر(عج) است، حالا این مخالفت

از هر ناحیه ای می خواهد باشد، منهای ولایت، وحدت، عزت، قدرت و دنیا و آخرت نداریم؛ خداوند از رئیس جمهوری که ولایت ندارد راضی نمی شود، خدا از مسئولی که ولایت ندارد راضی نمی شود، نه فقط از مسئولیتش راضی نباشد که از تمام کارها و عباداتش راضی نمی شود و از نماز شبش هم ناراضی است.

حضرت آیت الله خامنه ای استحقاق بی بدیل در مقام رهبری دارند

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: امروز بحمدالله رهبری داریم که به تمام مسائل تسلط دارند، حقیقت، بصیرت، شجاعت، حکمت، آرامش، متانت و سعه صدر در وجود رهبری هست و در حال حاضر حضرت آیت الله خامنه ای استحقاق بی بدیل در مقام رهبری دارند و دوست و دشمن نیز بر این امر اذعان دارند و خودشان اعتراف دارند که هرچه نقشه می کشیم این آقا با یک سخنرانی آنها را نقش بر آب می کند.

وی ادامه داد: یکی از مسئولان روسی چند وقت پیش گفته بود، تمام عوامل فروپاشی شوروی برای اضمحلال جمهوری اسلامی نیز فراهم آورده بودند، اما آن چیز که مانع نابودی انقلاب اسلامی شد، وجود رهبری بود که در جانهای مردم نفوذ دارد، اگر شوروی نیز چنین رهبری داشت، اقتدارش از بین نمی رفت.

حجت الاسلام صدیقی گفت: لیاقت، کفایت و مدیریت لازم برای هدایت جامعه اسلامی به دلیل آن است که خود را برده خداوند می داند، قدرت خود برای هدایت جامعه اسلامی را از خدا می داند و این عامل حکومت اسلامی را از سایر حکومتها متمایز می کند.

در پایان از حضور تمامی نهادها وارگانها در این همایش تقدیر وتشکر به عمل آمد.