سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جلسه شورای فرهنگی دانشگاه

مجتبی اکبری: تشکلهای دانشجویی باید فضای پرسشگری را فراهم کنند


 

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکل‌ها باید ضمن ایجاد گفتمان در درون فضای دانشگاه، فضای پرسشگری و مطالبه‌گری را در جهت حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی فراهم آورند.

 

مجتبی اکبری در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین (پیشوا) که روز گذشته به مناسبت فرارسیدن 9 دی صورت گرفت طی سخنانی با اشاره به تاثیر تغییرات در ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: فضای جدیدی که در ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد شکل گرفته امروز موجب نشاط و پویایی در تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شده است به طوری که در حال حاضر 104 هزار نفر در تشکل‌های دانشجویی و اساتید این دانشگاه فعالیت دارند.

وی با اشاره به اهمیت تشکل های دانشجویی و رسالت آنان گفت: تشکل های دانشجویی نباید مصلحت‌اندیش باشند و همواره باید روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری خود را حفظ کنند.

مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی نباید رویه تک صدایی به خود بگیرد بلکه باید به صورت چند صدایی و با استفاده از علایق و سلایق متفاوت، افکار و دیدگاه‌های مختلف دانشجویی را در محیط دانشگاه و در راستای حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی و تعمیق بینش اسلامی و بصیرت ولایی بکار گیرند.

وی گفت: امروز قریب به 800 تشکل سیاسی و هیئت مذهبی از دانشجویان و اساتید در داخل دانشگاه مشغول به فعالیت می باشند.

وی تاکید کرد: تشکل‌ها باید ضمن ایجاد گفتمان در درون فضای دانشگاه، فضای پرسشگری و مطالبه‌گری را در جهت حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی فراهم آورند.

اکبری در پاسخ به پرسش نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین (پیشوا) به ارائه تعریفی از جنبش دانشجویی پرداخت و گفت: جنبش دانشجویی دارای گفتمان واحدی است، وقتی این گفتمان در چارچوب انقلاب اسلامی و زیر پرچم ولایت مطلقه فقیه باشد جنبش دانشجویی را به جنبش لله تبدیل می کند؛ گفتمانی که منشاء آن منویات مقام معظم رهبری است و بر محور ولایت‌مداری و حفظ حرمت خون شهدا و آرمان های امام راحل(ره) حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد فضایی پر از امید و همدلی و با نشاط سیاسی در دانشگاه باید توسط جنبش‌های دانشجویی شکل بگیرد که در این میان نقش بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نباید چند گروه مقابل یکدیگر بایستند به طوری که پازل دشمن را تکمیل کنند. بعضا میان تشکل ها در دانشگاه اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ در این صورت باید فضایی برای گفتگو و مناظره میان این گروه‌ها در دانشگاه ایجاد شود تا گفتمان درون دانشگاهی از بدنه دانشجویی شکل گیرد.

وی تصریح کرد: اگر توانستیم در فضای دانشگاه یک روحیه همدلی، همکاری، هماهنگی و گفتمان سازی را در جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 فراهم کنیم، موفق خواهیم بود.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز سیاست دبیرخانه مرکزی تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه محوری در تشکل ها دانشجویی است.