سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیدار مسئولین دانشگاه با فرماندار

 

به گزارش روابط عمومی این واحد دانشگاهی با انتصاب دکتر شیبانی رئیس جدید واحد ورامین – پیشوا، اعضای هیأت رئیسه این واحد با مهندس ستاری فرما ندار شهرستان پیشوا دیدار نمودند. در این دیدار ابتدا ریاست واحد طی گزارشی دستاوردهای دانشگاه را ارائه نمود و به اهتمام دانشگاه در خصوص مسائل فرهنگی و توجه به امر عفاف و حجاب و اقامه نماز در دانشگاه اشاره کرد.

بسیج اساتید استان تهران

دکتر شیبانی توجه به توسعه رشته ها دردانشگاه ورامین وپیشوا را مهم ارزیابی و این واحد رابه عنوان قطب آموزشی جنوب شرق استان تهران با 14000 دانشجو و548 عضو هیأت علمی و مدعو و330 کارمند معرفی نمود.

ایشان توجه به مسائل فرهنگی را از اولویت های دانشگاه توصیف کرد واظهار داشت همانطور که در حوزه های علمی وپژوهشی وآموزشی واحد موفقیتهایی را کسب می کند، در حوزه فرهنگ نیز فعالیت گسترده ای داشته باشد وبه دغدغه های مقام معظم رهبری و دکتر فرهاد دانشجوریاست عالی دانشگاه در این خصوص اشاره داشت.

دکتر شیبانی در پایان در خصوص شروع به کار ساخت بیمارستان 96 تخت خوابی تخصصی شهید مهتدی دانشگاه پیشوا سخن گفت و خواستار حمایت مسئولین شهرستان بویژه فرماندار از این واحد دانشگاهی شد.سپس برخی از اعضای هیات رئیسه در خصوص مسائل مربوط به دانشگاه مطالبی را مطرح نمودند.

در ادامه این دیدار مهندس ستاری فرماندار شهرستان پیشوا ضمن خیر مقدم به هیات رئیسه دانشگاه و تبریک انتصاب آقای دکتر حسینعلی شیبانی به ریاست این واحد ، شهادت امام جواد الائمه (ع) را تسلیت عرض نمود و در خصوص مسائل مربوط به دانشگاه و توقعات شهر ازاین مجموعه سخن گفت و در ادامه اظهار داشت: ساختار نظام ما اسلامی وفرهنگ ما نیز می بایست اسلامی باشد وفرهنگ یک جامعه را باور وباور را فطرت و آنرا بر انگیخته از اسلام دانست. وی در ادامه بیان داشت : در شهرستان پیشوا باور مذهبی دینی بالاست ومنشعب از اسلام است نه زادگاه، البته زادگاه امامزاده جعفربن موسی الکاظم نیز باعث مزین شدن شهرستان گردیده است وبراین اساس اعتقاد وباورشهر باهم در آمیخته است .

مهندس ستاری فضای دانشگاهی را یک فرصت دانست که با یک برنامه ریزی صحیح به بازده مطلوبی خواهد رسید. وی همراهی وهمگرایی شهر ودانشگاه را بسیار مهم تلقی نمود.

مهندس ستاری گفت :در بحث فرهنگی هر چقدر هم هزینه شود کم است وممکن است که نتیجه آن طولانی باشد ولی اثرات آن به مرور زمان مشخص خواهد شد .

وی محل جغرافیایی دانشگاه ورامین و دانشگاه پیشوا را و حدود اختیارات هر شهرستان را مربوط به همان شهرستان دانست مانند فرمانداران آن که جدا می باشند.

وی از اعضای هیات رییسه دانشگاه درخواست نمود در کمیسیون های دانشجویی و شورای تامین، شورای فرهنگ عمومی وستاد احیایی امر به معروف و نهی از منکرشهرستان جهت توسعه شهرستان حضور داشته باشند ودر پایان اضافه نمود که فرمانداری از هر کمکی در خصوص دانشگاه دریغ نخواهد کرد. دکتر شیبانی نیز در پایان این دیدار از فرماندار پیشوا و حمایت های ایشان تقدیر و تشکر نمود


دیدار هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین با امام جمعه

بسیج اساتید استان تهران

در دیدار هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین و مسئول بسیج اساتید با امام جمعه شهرستان پیشوا  ، ابتدا دکترحسینعلی شیبانی رئیس جدید دانشگاه طی سخنانی در خصوص توجه جدی دانشگاه به مسائل فرهنگی و عفاف و حجاب اشاره داشت و اضافه نمود که دانشگاه وظیفه سنگینی بر عهده دارد و قدم های بزرگی نیز در خصوص فرهنگی برداشته شده است و با برنامه ریزی صحیح و متناسب با سیاست های کلان سازمان مرکزی دانشگاه حرکت خواهد نمود ،وی در بخش دیگری گفت: که این واحد دانشگاهی علاوه بر مسائل فرهنگی توجه به مسائل آموزشی و علمی پژوهشی نیز دارد .

در ادامه این دیدار حجت الاسلام بلوچی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه نیز در خصوص فعالیت کانون قرآن و عترت ، توجه جدی به مسائل حجاب و عفاف ، نمایشگاه دفاع مقدس ، نمایشگاه های قرآنی ، برگزاری سمینارهای علمی و توجه جدی به مسئله نماز و موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در کسب مقام نخست نماز در 6 سال متوالی در کشور سخن گفت .

سپس حجت الاسلام رحمتی نیا امام جمعه شهرستان پیشوا ضمن خیر مقدم به مسئولین دانشگاه انتصاب آقای دکتر شیبانی را به ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا تبریک گفت و در ادامه به ضرورت آشنایی قشر جوان جامعه با زندگی اهل بیت (ع) سخن به میان آورد ، وی در بخش دیگری از سخنان خود به تربیت فرزندان با الهام از تکالیف الهی و تربیت اسلامی اشاره کرد و از مسئولین دانشگاه درخواست نمود توجه جدی به حجاب و عفاف داشته باشند، وی اضافه نمود دشمن وقتی می تواند به جامعه ای نفوذ نماید که در آن بنیان های اعتقادی و اسلامی سست گردد . امام جمعه شهرستان پیشوا بکارگیری اساتید مقید به اخلاق اسلامی و جلسات مکرر با اساتید همانند حوزه های علمیه را از مسئولین تقاضا نمود. حجت الاسلام رحمتی نیا در ادامه سخنان خود گفت: از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در صدد است که با استادان حوزوی و فرهنگی ارتباط برقرار نماید مایه مباهات است و ضروری است که مراکز علمی و فرهنگی با اهل بیت آشنا شوند . امام جمعه پیشوا استفاده از آموزه های دینی را بسیار مهم تلقی نمود و بیان داشت با تغییر و تحولی که در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد گردیده است ، آقای دکتر دانشجو ریاست عالیه دانشگاه حتما توجه جدی به مسائل فرهنگی خواهند داشت . وی به تولید علم و مقام شانزدهم ایران در تولید علم در دنیا سخن گفت و به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد «که ما می توانیم دستاوردهای علمی مان را با توجه به نیاز جامعه تولید نمائیم و کشور از لحاظ تحقیق و فناوری به کشورهای غربی نیاز نخواهد داشت» . امام جمعه شهرستان پیشوا از اینکه آقای دکتر شیبانی عهده دار ریاست واحد ورامین – پیشوا و اهل شهرستان است و با نیازهای دانشگاه و شهر آشناست آن را مایه خرسندی شهرستان دانست و به تلاش های بیشتر مسئولین جهت اعتلای دانشگاه در تمامی جهات سخن گفت .

در ادامه این نشست دکتر نصیری معاون فرهنگی دانشگاه نیز در خصوص تفکیک جنسیتی کلاس های عمومی همانند معارف ، اندیشه اسلامی و انقلاب اسلامی ، توجه به فرهنگ بسیج و ولایتی بودن دانشگاه سخن گفت . در پایان دکتر شیبانی ریاست دانشگاه از امام جمعه شهرستان پیشوا جهت رهنمودهای ایشان تشکر و متقابلاً حجت الاسلام رحمتی نیا نیز از حضور مسئولین دانشگاه تقدیر و تشکر نمود . 


سالروز قیام مردم ورامین

خرداد ورامین یک خاطره فراموش نشدنی است.      مقام معظم رهبری

 

بی تردید قیام 15 خرداد 42 حرکتی است ارزشی و منبعث از چشمه های اصیل قرآنی و روایی و نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران و سر آغاز نهضت اسلامی ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) که در 22 بهمن 57 به ثمر نشست. 

 

خرداد ورامین

 

در همین راستا با عنایت به نقش برجسته مردم شهید پرور ورامین و پیشوا در قیام تاریخی 15 خرداد 42 معاونت فرهنگی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ورامین با همکاری ادارات ، نهادها ، خانواده معزز شهدا همایش ملی نهضت 15 خرداد را در تاریخ سه شنبه مورخ 9 خرداد ساعت 10 صبح با سخنرانی دکتر دوانی و سردار نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) برگزار نمود.

 


دعبل شاعر اهل بیت

اگر به زیارت مرقد حضرت دانیال نبی مشرف میشوید . جا دارد که مرقد دعبل خزایی را هم زیارت کنید . زیر این شاعر بزرگوار با سرودن اشعار خود در توصیف اهل بیت (ع) خدمات زیادی را بنام خود ثبت نموده است .

 آرامگاه دعبل بن خزاعی  ، شاعر اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  یکی دیگر از بناهای تاریخی  ومذهبی    شهرستان شوش است . حسن بن علی معروف به دعبل خزاعی متولد سال 134 و همزمان عصر چهار امام معصوم (ع) بوده است.

 دعبل

دعبل به واسطه قرائت قصیده معروف خود به نام قصیده تائیه مورد توجه خاص پیشوای هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) قرار گرفت و امام ایشان را مورد تفقد قرار داده و جبه خود را به ایشان اهدا نمود به همین سبب است که  در شوش می توان بوی امام رضا(ع) را استشمام کرد.

در بخش شمالی شهر باستانی شوش ، در قبرستان قدیمی این شهر و در کنار بقعه امامزاده عبدالله بن علی ، آرامگاه شخصیتی واقع شده که یکی از چهره های بزرگ فرهنگی جهان تشیع در قرون دوم و سوم هجری بشمار می رود .

دعبل

وی در روزگاری می زیست که خلفای بنی عباس ظالمانه تمام امور زندگی مردم را در دست داشتند ؛ بیشتر این خلفا به سرودن و شنیدن شعر ، به ویژه در مدح آنها اهمیتی وافر می دادند . شاعران زیادی در این زمان ، با سرودن شعرهایی در مدح ایشان هزاران هزار جایزه و صله دریافت می کردند . اما در این میان شاعران آن زمان تنها دعبل خزاعی بود که به سکه ها و نقره ها پشت کرد.

شخصیتی که توانست با نبوغ بی نظیر خود ، شیعیان را اعتلای بیشتری بخشد . او می توانست با استعداد و تواناییهای خود از بهترین جایگاه اجتماعی برخوردار گردد و بهترین و راحت ترین زندگی را برای خود فراهم کند

 به راستی چه عاملی باعث شد که او لذات دنیوی را کنار گذاشته و عمری طولانی ، آواره بیابانها گردد ؟ عقیده و ایمان به حق تنها نیرویی بود که دعبل خود را بدان مجهز ساخته و عمری طولانی در پرتو آن به جهاد و مبارزه با ظالمان زمانش پرداخت . از این رو شناخت هر چه بیشتر و بهتر این شخصیت مستلزم شناخت زمان و شرایط حاکم بر زمان اوست . 

دعبل 

 فرماندار متوکل ، مالک بن طرق برای کشتن دعبل به فردی 10000 درهم و مقداری زهر کشنده  داد و آن شخص شهربه شهر در خوزستان به دنبال دعبل می گشت تا بالاخره او را در روستایی به نام الطیب که از توابع شهرستان شوش بود پیدا کرد . بعد از آنکه دعبل نماز مغرب و عشا را در مسجد  روستا خواند و از مسجد خارج شد آن شخص مزدور در تاریکی شب با نیزه ای که آن را با زهر آلوده کرده بود با شدت به پای دعبل زد و فردای آن روز دعبل بر اثر زهر کشنده نیزه به شهادت رسید ، آرامگاه او در شهر شوش محل زیارت مومنین و دوستداران اهل بیت است .

منبع : کانون فرهنگی شهدا  www.kanoon8.parsiblog.com