سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیدار هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین با امام جمعه

بسیج اساتید استان تهران

در دیدار هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین و مسئول بسیج اساتید با امام جمعه شهرستان پیشوا  ، ابتدا دکترحسینعلی شیبانی رئیس جدید دانشگاه طی سخنانی در خصوص توجه جدی دانشگاه به مسائل فرهنگی و عفاف و حجاب اشاره داشت و اضافه نمود که دانشگاه وظیفه سنگینی بر عهده دارد و قدم های بزرگی نیز در خصوص فرهنگی برداشته شده است و با برنامه ریزی صحیح و متناسب با سیاست های کلان سازمان مرکزی دانشگاه حرکت خواهد نمود ،وی در بخش دیگری گفت: که این واحد دانشگاهی علاوه بر مسائل فرهنگی توجه به مسائل آموزشی و علمی پژوهشی نیز دارد .

در ادامه این دیدار حجت الاسلام بلوچی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه نیز در خصوص فعالیت کانون قرآن و عترت ، توجه جدی به مسائل حجاب و عفاف ، نمایشگاه دفاع مقدس ، نمایشگاه های قرآنی ، برگزاری سمینارهای علمی و توجه جدی به مسئله نماز و موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در کسب مقام نخست نماز در 6 سال متوالی در کشور سخن گفت .

سپس حجت الاسلام رحمتی نیا امام جمعه شهرستان پیشوا ضمن خیر مقدم به مسئولین دانشگاه انتصاب آقای دکتر شیبانی را به ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا تبریک گفت و در ادامه به ضرورت آشنایی قشر جوان جامعه با زندگی اهل بیت (ع) سخن به میان آورد ، وی در بخش دیگری از سخنان خود به تربیت فرزندان با الهام از تکالیف الهی و تربیت اسلامی اشاره کرد و از مسئولین دانشگاه درخواست نمود توجه جدی به حجاب و عفاف داشته باشند، وی اضافه نمود دشمن وقتی می تواند به جامعه ای نفوذ نماید که در آن بنیان های اعتقادی و اسلامی سست گردد . امام جمعه شهرستان پیشوا بکارگیری اساتید مقید به اخلاق اسلامی و جلسات مکرر با اساتید همانند حوزه های علمیه را از مسئولین تقاضا نمود. حجت الاسلام رحمتی نیا در ادامه سخنان خود گفت: از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در صدد است که با استادان حوزوی و فرهنگی ارتباط برقرار نماید مایه مباهات است و ضروری است که مراکز علمی و فرهنگی با اهل بیت آشنا شوند . امام جمعه پیشوا استفاده از آموزه های دینی را بسیار مهم تلقی نمود و بیان داشت با تغییر و تحولی که در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد گردیده است ، آقای دکتر دانشجو ریاست عالیه دانشگاه حتما توجه جدی به مسائل فرهنگی خواهند داشت . وی به تولید علم و مقام شانزدهم ایران در تولید علم در دنیا سخن گفت و به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد «که ما می توانیم دستاوردهای علمی مان را با توجه به نیاز جامعه تولید نمائیم و کشور از لحاظ تحقیق و فناوری به کشورهای غربی نیاز نخواهد داشت» . امام جمعه شهرستان پیشوا از اینکه آقای دکتر شیبانی عهده دار ریاست واحد ورامین – پیشوا و اهل شهرستان است و با نیازهای دانشگاه و شهر آشناست آن را مایه خرسندی شهرستان دانست و به تلاش های بیشتر مسئولین جهت اعتلای دانشگاه در تمامی جهات سخن گفت .

در ادامه این نشست دکتر نصیری معاون فرهنگی دانشگاه نیز در خصوص تفکیک جنسیتی کلاس های عمومی همانند معارف ، اندیشه اسلامی و انقلاب اسلامی ، توجه به فرهنگ بسیج و ولایتی بودن دانشگاه سخن گفت . در پایان دکتر شیبانی ریاست دانشگاه از امام جمعه شهرستان پیشوا جهت رهنمودهای ایشان تشکر و متقابلاً حجت الاسلام رحمتی نیا نیز از حضور مسئولین دانشگاه تقدیر و تشکر نمود .